Menu

InstagramTwitterYouTubeFacebookSnapchat
Globe Icon
Current Affairs

Daily Mail reports on Jeremy Corbyn PinkNews Live interview without mentioning LGBT issues

Joseph McCormick September 3, 2016

The Daily Mail has reported on a PinkNews Live Q&A with Labour leader Jeremy Corbyn on LGBT issues… without ever mentioning anything LGBT-related.

The tabloid included a short piece in its Daily Mail Comments article about the Q&A which took place on Wednesday with Mr Corbyn.

Corbyn

In the PinkNews Live interview, Mr Corbyn defended his appearances on Iranian state Press TV against criticism from readers who questioned his stance on human rights as Iran has publicly executed people for being gay.

But in the article called ‘£20k isn’t a lot for my Iranian TV appearances,’ says Jeremy Corbyn as he defends talking on channel which was banned from broadcasting in the UK

Read more: https://www.dailymail.co.uk/news/article-3771732/20k-isn-t-lot-Iranian-TV-appearances-says-Jeremy-Corbyn-defends-talking-channel-banned-broadcasting-UK.html#ixzz4JDgLjfvR
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook’, the Mail didn’t acknowledge that the Q&A took place with an LGBT publication, nor that the question was directly related to human rights abuses against gay people.

It reads: “While his followers spread anti-semitic poison, bombarding a Jewish Labour MP with 20,000 abusive messages in just 12 hours, Jeremy Corbyn likes to present himself as a civilised man of principle.

“Why, then, did he accept £20,000 from a TV station controlled by the blood-drenched regime in Iran, which boasts of its ambition to wipe Israel off the map?

“Attempting to justify his conduct, the Labour leader says his fee for just four appearances ‘wasn’t an enormous amount, actually’, while claiming his purpose was to ‘address the issues of human rights’.”

14238104_10157498676190604_5446054284317699004_n

Ending: “Wouldn’t his plea be more convincing if he’d refused to accept tainted cash?”

Labour leadership challenger Owen Smith in his own Q&A with PinkNews readers questioned why party leader Jeremy Corbyn accepted up to £20,000 for media appearances on Iran’s state-owned Press TV.

Mr Smith said the Labour leader should give the money back.

More: daily mail, Iran, Jeremy Corbyn, Mail Online, Press TV

Click to comment

Swipe sideways to view more posts!

Dismiss

Loading ...

Close icon